Åh, vilken helg!

Vilken härlig vårhelg vi har haft i Göteborg. Det behöver inte vara många plusgrader för att vårkänslorna ska börja spritta runt i hela kroppen. Det räcker med lite sol som värmer så vaknar lusten att vara ute. Igår var jag faktiskt ute och krattade löv i trädgården och rensade upp lite efter vintern


Massa torra löv och torrt gräs blev det. Solen värmde så gott så efter avslutat jobb placerade jag mig här istället:



Och jag tror solen tog rätt bra där mot husväggen för senare på eftermiddagen kände jag att huden i ansiktet stramade lite och sved lite grann (trots dagkräm med solskyddsfaktor)

På blombänken var det mest bruna och torra kvistar, men när jag tittade närmare på några krukor som står på hyllan under så hittade jag detta



Krukorna med lökväxter som krokus och påskliljor har fått knoppar!!! Vilket härligt vårtecken. Trots att de stått på en hylla där de inte får någon sol alls har de så sakta börjat komma upp. Nu fick de direkt flytta fram i solljuset så jag kan se hur de växer



 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0