Tillskott i kassan

För tre månader sedan, medan det fortfarande var full vinter ute, såg jag en liten, liten annons i lokaltidningen om en stiftelse som skulle likvideras och alla medel skulle delas ut som stipendier till förmån för barns fritid och sociala hälsa.


Jag skickade in en ansökan, som jag lämnade in absolut sista dagen. Efter det glömde jag bort den. Tills de ringde igår och berättade att styrelsen beviljat min ansökan! Ett välkommet tillskott i kassan, och eftersom pengarna ska gå till barns fritid och sociala hälsa kommer det komma dottern till godo.


Jag har tidigare sökt en hel del stipendier, speciellt under min studietid. Det finns massor med fonder där ute, som ofta har väldigt få sökande till stipendieutdelningar. Det är ett utmärkt sätt att få tillskott i kassan. Har du kollat om det finns några stipendier du kan söka???



Kommentarer
Postat av: Ingela

Grattis till Stipendiet. Good work. Har faktiskt inte hittat något sådant som fungerat. Letade när mammaledigheten drog sig mot slutet och jag önskade vara hemma längre men se icke sa nicke... :) Men det blev bra i alla fall...

Kram

2011-06-06 @ 20:30:32
URL: http://fokusering.blogspot.com/
Postat av: balansilivet

Det finns massor med stipendier därute, varav många knappt har några sökande. Det svåra är att hitta såna där man passar in på profilen. Många vänder sig till barn och barnfamiljer, och jag har faktiskt lyckats få från ett flertal genom åren. Mest under den tiden jag pluggade, men det funkade nu också ;) Kanske dags att försöka igen??

2011-06-06 @ 21:02:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0