Drömhus

Åh, vilket fint hus jag hittade på nätet. Skärgårdshus i vitt trä med en skön, harmonisk inredning det är något att drömma om


 

 



Om inte ovanstående hus faller i smaken, med pool, härlig verande och vardagsrum med hänförande utsikt kanske nästa hus är bättre. Det är inrett av Simon Davies från inredarduon Simor & Tomas som vi känner igen från flertalet TV-program







 







Sjäv kan jag tänka mig vilket som helst av dessa två hus, om jag ändå för önsketänka lite :) Ett vitt trähus nära vatten, helst havet, med en inredning i New England stil, med lite inslag av lantlig stil - där är mitt drömhus. Det ska ligga lite lantligt, men inte så långt från stan. När jag känner för lite mer puls, människor, stadsbrus, restauranger, affärer, nöjen ska det vara enkelt att hoppa på bussen och ta del av allt det. Ta del av det på mina villkor, när jag vill. Men det lugna, sköna livet och njuta av vacker omgivning, naturen och djur vill jag ha som min vardag. Hästar, katter och hundar, ett bostadshus, en skön trädgård, några mindre uthus på tomten där dottern vill ha en fotostudio och där både människor och djur mår bra av att vara.


Sådär - nu har jag skickat ut min önskan ut i cyberrymden :)

 

 


Kommentarer
Postat av: Emelie S

Det låter helt underbart med djur och natur till vardags :) Finns det några områden nära Göteborg som erbjuder detta och även närheten till stan?

2011-06-09 @ 14:13:26
Postat av: balansilivet

Ja, det finns flera områden. Tyvärr är det ganska dyrt att köpa hus där, men jag skickar iallafall ut en önskan så kommer det säkert bli så en dag också :))

2011-06-09 @ 14:34:22
Postat av: Emelie S

Det får vi hoppas :)

2011-06-09 @ 16:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0