Barfotatid




Att gå barfota är inte bara skönt utan också bra för hälsan, säger forskare. Jag älskar att gå barfota på olika underlag. Jag är en taktil person, och tycker om att ta på saker, känna på saker. Även fötterna mår bra av att känna olika sorters ytor.


När jag ska bada åker jag gärna till Hovås Havsbad. Där finns det både gräs, sand, klippor och trä. Redan när jag kommer dit tar jag av mig skorna. Går över gräset mot badplatsen. Gräs kittlar så skönt under fötterna. Solvarma klippor möter fötterna sedan. Varma, men inte heta. Sen kommer sanden som ibland är så varm att den nästan bränns under fötterna. När jag legat och solat en stund vill jag gärna röra på mig. Då tar jag en promenad på trädäcken och bryggan.


En del gillar även att gå barfota på trottoarer och asfalt, och tom springer barfota. Själv föredrar jag ställen som inte är fulla med skräp och kanske vassa saker. Men passa på att låta fötterna få frihet under sommaren, och gå barfota så mycket som möjligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0