Slottsskogen och Botaniska

Iförrgår hade vi en jätteskön dag då vi först promenerade runt i hela Slottskogen


Vi matade änderna, som hade massor av små, ulliga andungar (men de var inte så intresserade av det torra brödet vi kastade till dom :))

 



Härligt ljusspel genom trädkronorna




Och träden var riktigt kramvänliga :)




Dottern stod mest bakom kameran, men några foton lyckades jag ta på henne också...






Geta-stocken

I Botaniska trädgården tittade vi på massa fina blommor, och speciellt rabatten med olika dahlior var helt fantastisk.













En fantastisk köksträdgård, som fick mig att längta efter en större trädgård där jag kan odla mer själv.



Nån frågade om jag bara gillar dyra märkeskläder som Odd Molly. Absolut inte, men med bättre ekonomi och med beslutet att handla färre kläder och bara ha en garderob där jag älskar varje plagg har jag börjat bygga upp min garderob med kläder jag verkligen tycker mycket om. Här har jag på mig kläder där faktiskt allt kommer från Lindex. Jeansshortsen är från förra sommaren, det vita linnet och den blå koftan från 2009. En bra och personlig garderob, enligt mig, byggs upp med en blandning av gammalt och nytt, av dyrt och billigt, av speciella märken och kläder från de stora kedjorna. På fötterna har jag också ett par vita sandaler från förra sommaren. Köpta på postorder från Ellos.









 


Kommentarer
Postat av: Therése

Härliga bilder! Jag gillar särskilt bilden på din dotter där håret flyger. Fint!

Inspirerad av bl a dig har jag idag rensat min garderob! Känns bra även om det var nära att jag plockade tillbaka några plagg ur "bort-säcken". Men nu är det tid att börja bygga upp garderoben på nytt... Härligt!

2011-07-22 @ 13:56:05
URL: http://mychoice-tess.blogspot.com/
Postat av: balansilivet

Tack! Ja, visst är hon fin :)



Och visst är det lätt att spara plagg som man inte använder, och låta dom "flytta tillbaka" in i gardeoben igen :) Det gör jag också ibland, men så sent som idag rensades ett par plagg ut. Tänkte göra ett inlägg om min klädkammare snart. Lycka till med utrensningen!

2011-07-22 @ 15:01:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0