Ofattbart

Idag går mina tankar till alla drabbade i Norge.





Det känns helt ofattbart att en sådan här sak kan hända i vårat grannland. Att det sprängs en bomb mitt inne i Oslo, som vad jag förstår tar sju människoliv. Ännu mer ofattbart känns det att någon tar sig ut till en ö, och där skjuter vilt mot ungdomar. De senaste siffrorna jag har hört är att 84 ungdomar skjutits ihjäl. Som förälder själv, med barn som åker på läger, känner jag starkt med de föräldrar och andra anhöriga som blivit så fruktansvärt drabbade av extrema vansinnesdåd.


Jag tyckte det var hemskt när en bomb nästan utlöstes i Stockholm i vintras och tänkte på vilka följder det hade kunnat få. Nu vet jag! Denna gången var det i vårt grannland, och var händer det nästa gång? Vansinniga beskjutningar händer ibland i andra länder. Den här gången kom det väldigt nära. Det är ilska, chock och sorg en sådan här dag.


Krama varandra, visa kärlek mot varandra!

Kommentarer
Postat av: CC

All kärlek till Norger!



kram CC

2011-07-23 @ 11:45:12
URL: http://roomofkarma.blogspot.com/
Postat av: balansilivet

Absolut. Så hemskt att tänka på alla som på olika sätt blivit drabbade

2011-07-23 @ 19:40:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0