Naturlig tandblekning

Har du funderat på att bleka dina tänder, men tycker det är för dyrt att gå till tandläkaren och bleka med laser? Tycker du att det verkar besvärligt med blekmedel i en bettskena?


Det finns ytterligare ett sätt att bleka tänderna. Ett sätt som är helt naturligt, och dessutom väldigt billigt :)


Ta några jordgubbar och mosa dom. Blanda i någon tesked bikarbonat och se till att det blir som en smetig pasta. Ta en mjuk tandborste och fördela röran på tänderna. Låt verka i ca fem minuter och skölj sedan tänderna. I jordgubbar finns det ett ämne som är samma som de använder i professionella sammanhang.


 

Så köp en liter jordgubbar, njut av att äta några stycken och blanda sedan till en tandblekning :)


Kommentarer
Postat av: tandblekning

Det låter lite som hokus-pokus för mig. Är du säker på att det funkar?

2011-07-27 @ 09:52:01
URL: http://tandblekning1.se
Postat av: balansilivet

Ja, det funkar. Jag hörde tipset på Doctors på TV4, och jag har testat det själv :) När jag skulle berätta för dottern berättade hon om ett tips hon fått om att använda mosade jordgubbar för att bleka håret. Tydligen finns det ett ämne, som jag tyvärr inte kommer ihåg vad det heter, i jordgubbar som är blekande. Testa :) Det var bara lite jobbigt att få jordgubbssmeten att stanna på tänderna och vänta tills det var dags att skölja, men tänderna blev vitare.

2011-07-27 @ 19:36:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0