Naturens gåvor

Idag bestämde jag mig för att bege mig upp i skogen som ligger precis bakom min bostad. När min hund levde gick jag i skogen varje dag, och nu har jag knappt varit där alls sedan han dog för drygt ett år sedan. Men idag tänkte jag gå ut och se vad jag kunde hitta för ätbart.





Semesterjag :) Ofixad, osminkad, med håret i enkla tofsar, sköna jeans, en Odd Molly-tröja och gummistövlar. Nu är jag redo för en dag i skogen





Stigen upp från bostadsområdet till skogen...





Där nere ligger mitt hus....








I skogen plockade jag både blåbär...





och skogshallon....






Här var vi ofta, jag och hunden. Ibland följde dottern med och vi lekte i trädkojan, och tog med oss fika









I en del av skogen växer bara bokträd. De ger ett så vackert ljus tycker jag, och mjukt "golv"





Här har jag träffat på älg vid ett flertal tillfällen





När man kommer ut ur skogen igen är det en stor gräsäng. Går man ner en bit på ängen och sen svänger till höger kommer man till stora hästhagar och sen till stallet med ridhus. Jag trivs så oerhört bra här, men ibland längtar jag efter något ännu mer lantligt.


Kvällens efterrätt, blåbär med lite grädde och mjölk :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0