Inspiration

Jag läser en hel del tidningar, både inredningstidningar och andra. Ibland vill jag dock ta en paus från alla tidningar, då avslutar jag mina prenumerationer och köper bara lösnummer emellanåt när lusten faller på och tiden till att läsa tidningen finns.


Men, i flera tidningar finns det saker som jag vill spara, bilder som inspirerar mig eller artiklar jag tycker om. Istället för att spara hela tidningen, vilket dels tar mycket plats i hemmet och dels ger stagnerad energi brukar jag klippa ut det jag vill spara och sätta in i en inspirationspärm.


Jag har ett par olika inspirationspärmar; en för inredning, en för trädgårdsinspiration, en för klädtips och en för diverse artiklar jag vill spara. Den sista pärmen har flera olika underrubriker tex ekonomitips, psykologi, restips.

 

För att inte pärmarna ska kännas stagnerade läser jag dom regelbundet och ibland går jag även igenom dom för att se om något känns inaktuellt och därmed kan rensas ut, som tex artikeln med restips för barnfamiljer i Danmark. Då jag numera har en tonåring i huset, om några månader, kändes de tipsen förlegade. Men vi hade väldig glädje av dom när vi var i Skagen för några år sedan och bla letade bärnsten på stranden :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0