Göteborgs dyraste adress?

Ett av mina favoritställen att promenera på är strax söder om Götebord. Där gick förr en järnväg mellan Göteborg och Särö. Järnvägen är sedan länge nedlagd, men den gamla stambanan är nu asfalterad och används som gång- och cykelväg. En stor del av vägen går längs med havet och är helt underbar att promenera, cykla eller åka inlines på.


Där ligger också en del hus längs med vägen, och jag tror att detta är Göteborgs dyraste adress


 

Här ligger några riktigt fina hus, med egen strand och egen brygga

 










Det är klart att med sådan vy kostar det också en del pengar.





Flera av husen har även egna små badhytter, vilket gör att det finns många fina små hytter längs med cykelvägen


 







Här tycker jag mycket om att promenera - titta på havet, på de vackra husen, sätta mig på en brygga och lyssna på vågornas kluckande. Här hämtar jag kraft och ny energi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0