Att leva i samklang med naturen

När jag vaknade imorse kände jag mig först frustrerad, fjorton grader och regn är inget drömväder på semestern. Får jag önska är det ca 25 grader och sol de flesta av mina semesterdagar. Så har det inte varit i år, men istället för att känna frustration, irritation och kanske tom ilska över något som jag inte kan rå över eller påverka alls, kan jag istället fundera på hur jag kan vände det till något positivt.


Feng shui innebär att leva i samklang med naturen, och en del av det är att anpassa sig efter vädrets makter. När det regnar ute är det skönt att kura inomhus, kanske läsa en bok, kanske baka bullar som vi gjorde i början av veckan, kanske rensa och röja i förrådm skåp och garderober. För oss är det en ständigt pågående process så det behöver inte vara dåligt väder för att göra det.


Men man kan faktiskt njuta av att vara UTOMHUS i regnet också! Ja, det kan faktiskt vara riktigt skönt. När min hund levde åkte vi ofta till havet och promenerade. Han älskade att bada och kastade sig gärna ut i havet efter pinnar jag slängde till honom. När det regnade ute var det så rofyllt. Det var sällan mycket folk ute. Jag klädde på mig ordentligt med gummistövlar på fötterna, regnställ på kroppen och så en keps på huvudet för att slippa regn i ansiktet. Med ordentliga kläder är det oerhört uppfriskande att promenera i regn. Välj gärna en glad, uppiggande färg. Både mitt regnställ och mina gummistövlar var röda. En riktig färgklick när vädret var grått.


Och att hoppa i vattenpölar är roligt, oavsett ålder ;)







Så här kan jag tänka mig att möta regnet i höst, eller kanske redan nu. Det är så lätt att regniga dagar blir inneaktivitetsdagar, men ut i naturen och se hur vackert det är även i gråväder.


Vill du synas ordentligt kanske denna regnkappan är något



Mitt röda regnställ har jag för länge sen sorterat ut och lämnat till loppis, så nya regnkläder behöver införskaffas. Kanske återigen i en härlig, energigivande färg....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0