Mer om tacksamhet

Susan Lyubomirsky, som skrivit boken Lyckans verktyg menar att det finns det ett visst antal strategier som kan öka lyckonivån, och den första är att uttrycka tacksamhet 


Expriment där personer varje dag listat 5 saker de är tacksamma för under 6 veckor visar att de blir mer optimistiska och mer tillfreds med livet. De blev friskare, sjukdomssymtom som huvudvärk, hosta och illamående minskade! 

Tacksamhet hjälper oss att njuta av det goda i livet. Att uttrycka tacksamhet förbättrar självkänslan och det är även ett bra motgift mot stress och traumatiska upplevelser.


I mitt förra inlägg om tacksamhet glömde jag ju det viktigaste av allt: jag är så otroligt tacksam över min dotter, som förgyller livet för mig varje dag, men speciellt tacksam är jag över att hon hjälpt mig med allt det tekniska kring bloggen. Utan henne hade det inte funnits någon blogg! Tack hjärtat för all din hjälp! Du är fantastisk!!

Hon driver själv en blogg som handlar om foto, så om du är intresserad av att lära dig mer om fotografering, utrustning, få olika tips eller lära dig mer om Photoshop så titta in på www.mizzmizzie.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0