Människa och djur

                                           


För att må bra, både till kropp och till själ, är det viktigt att hitta stunder i vardagen där man kan gå helt upp i det man gör. För det flesta människor är någon typ av hobby en riktig guldstund varje vecka tex att sjunga i kör är något som skänker många människor stor glädje.

För mig är det samvaron med djur som får mig att ägna mig åt mindfulness, dvs gå helt upp i nuet och vara totalt fokuserad. Ikväll har jag varit och ridit, och känslan att jag lilla människa kan få ett så stort och mäktigt djur som en häst ändå är att samarbeta med mig är en härlig känsla. Och att sedan efter avslutad ridning pyssla om och kela i stallet. Det är lycka och vardagsgkädje för mig.

Vad är era små oaser i vardagen när ni kan tanka energi?

Kommentarer
Postat av: Helene

Yoga är mitt andningshål. Där tankar jag ny energi för att orka med resten av livet

2011-01-18 @ 10:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0