Vad drar du till dig?


Vad är Attraktionslagen? Allting börjar med en tanke. Tanken ger dig en känsla och denna känsla ligger sedan till grund för de attityder du har, och de handlingar du utför. Varje attityd du intar ger positiva eller negativa energier. Varje tanke sänder ut en signal och varje tanke lockar till sig en matchande signal.



Attraktionslagen innebär att vi drar till oss det vi tänker på, och fokuserar på. Om du fokuserar på positiva händelser kommer du dra till dig positiva händelser, men även tvärtom. Om du fokuserar på negativa upplevelser, eller vad du inte vill ha i ditt liv, är det de sakerna du drar till dig. Attraktionslagen innebär att du drar till dig kärnan av det dina tankar kretsar mest runt, Om du i huvudsak tänker på sådant du längtar efter kommer du att dra till dig det. Om du framför allt tänker på sådant du inte vill ha kommer din livserfarenhet att på samma sätt, avspegla detta.



Alla tankar du har är dock inte medvetna. De kan ha formats sedan lång tid tillbaka. Dessa omedvetna tankar och föreställningar påverkar dig. Du kommer att dra till dig saker, ofta sådant som du upplever negativt, och du kommer att tro att du drabbas av dessa saker. Studera därför vilka människor och händelser du drar till dig, för dessa kommer att ge dig ledtrådar till ditt omedvetna och vilka tankar som finns där.



När du förstår attraktionslagen blir du inte förvånad över det som dyker upp i ditt liv, då du själv kan påverka detta genom vad du tänker på, och bjuder in.



Lagen innebär också att man får mer av det man redan har eftersom allt fokus och all energi leder till mer. Kärlek attraherar mer kärlek, pengar attraherar mer pengar och framgång attraherar mer framgång. Hjärnan går att programmera och om man börjar bete sig som den person man önskar att man var händer det något. Plötsligt dyker det upp omständigheter som hjälper dig att komma närmare det du önskar.



De viktigaste principerna för attraktionslagen är:

- att veta att det du ber om kommer
- agera på de impulser du får, oftast betyder de något. Om du får en impuls att kontakta någon, ta en annan väg än vanligt, läsa en speciell bok, gå en kurs så leder det troligen dig i den riktning du vill
- var tacksam över det du har



Affirmationer är en del av attraktionslagen, där du talar om för dig själv att du redan är det du vill vara, har det du vill ha, gör det du vill göra.



Jag provade själv attraktionslagen ganska nyligen. Jag var på intervju på ett jobb som jag kände att jag verkligen ville ha. Det skulle passa mig på alla sätt. På vägen hem gav jag mig själv en känsla att jag redan jobbade där, att jag var på väg hem efter en arbetsdag. Några dagar senare hittade jag ett papper jag hade fått med mig från intervjun där det stod vad tjänsten innefattade. Jag satte upp den på anslagstavlan, över alla andra papper som satt där. Senare samma dag ringde dom och erbjöd mig tjänsten.



Vad vill du bjuda in i ditt liv? Vad vill du ha mer av?


Vill du läsa mer om attraktionslagen finns det flera böcker att läsa. Själv har jag läst The Secret, som jag har både som bok och som film. Men det finns fler böcker


     

 

 


Kommentarer
Postat av: Carina Söderman

Boken the Secrets finns även en verson som vänder sig till yngre.Något för dottern ?.

2011-02-07 @ 10:04:51
Postat av: balansilivet

Vad heter den versionen? Vet inte om jag sett något för barn. Men här arbetas med visioner :) igår satt hon och gjorde en mycket detaljerad teckning över hur vi ska bo i framtiden och om nytt jobb. Så roligt att se

2011-02-07 @ 10:28:25
Postat av: Carina

Tror att den heter The secret for Kids.Boken finns hur som helst att köpa på Bokia Frölunda Torg.

2011-02-07 @ 15:27:11
Postat av: balansilivet

Tack Carina. Den ska jag ta och titta på :)

2011-02-07 @ 19:56:38
Postat av: Mimmie

Hej!

Om du inte redan har hittat den så finns den nu på svenska och heter Hemligheten för tonåringar av paul Harrington. Du känner igen The Secret symbolen på framsidan. Jag vill också rekommendera följande: The Secret: Dagens visdomsord (har rätt nyligen kommit ut på svenska. Har haft den på engelska ett tag) Den ser ut som en almanacka där man kan riva bort ett blad dag för dag, vilket jag dock inte gjort. En annan bok på samma tema som på sätt och vis är mer tänkvärd är Bortom the Secret av Lisa Love (det efternamnet kan jag tänka mig). Om the Secret handlar om hur man tillfredställer egot så handlar Bortom the Secret hur man tillfredställer anden och på så sätt gagnar våra önskningar både oss själva och andra. Helt klart tänkvärd!



Trevlig läsning!



Mimmie

2011-04-05 @ 20:20:52
Postat av: balansilivet

Tack för tipsen Mimmie! Jag ska kolla upp de böckern du tipsar om. Låter som intressanta och läsvärda böcker

2011-04-06 @ 13:44:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0