Trädgårdsdrömmar

Så här i smällkalla februari, när de på nyheterna säger att nästa vecka ska bli årets kallaste vecka, drömmer jag om vår och trädgårdspyssel. En stor trädgårdsdröm, på alla sätt och vis, är ett växthus. Om jag hade haft en större trädgård, vilket jag kommer ha en dag, så vill jag ha ett växthus i vitt trä. Där ska jag blanda växter med sköna möbler så det blir en riktig oas. Ett ställe att pyssla om blommor, odla tomater, njuta av en skön stund med en kopp te och en tidning eller ett ställe att äta en god middag en sommarkväll. Och det skulle kunna se ut något så här:





 

 



Nu är min nuvarande trädgård för liten för att få plats med ett stort växthus, om jag inte vill göra hela trädgården till ett stort växthus, men för enbart odling finns det mindre varianter att ställa mot en vägg. Hasselfors Garden har bla gjort denna odlingsvitrin, som jag är sugen på.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0