Lexington

Jag blev ju så glad igår när jag fyndade Lexingtons jeansskjorta. Lexington är ett företag som verkligen lyckats med sitt koncept. De säljer hemtextilier och numera även kläder, men de säljer även ett livsstilskoncept. Deras reklambilder förmedlar verkligen känslan av amerikansk östkust. Den inredningsstilen tilltalar mig, bekväma möbler, fräscht och inbjudande. Mitt drömhus ligger i närheten av en strand med sanddyner, och den stilen som kallas New England är min stil, i kombination med lite lantligt.



Lexington har även gett ut två böcker, en med vår och sommar, och en med höst och vinter. Böckerna är en samling av äldre annonser.  Med tanke på att böckerna innehåller samma bilder som deras reklamkampanjer är de ganska dyra, men jag har ändå köpt dom :) Varje vår och varje höst tar jag deras broschyr för att samla på mig mer inspirationsbilder. Här är lite bilder från vårens hemtextilkollektion

 



och lite äldre bilder:

 



 





 

Jag älskar varenda bild och skulle kunna flytta in i vilket rum som helst. Känslan, stämningen, miljön och så den vackra naturen. Men jag blir lite kluven när jag tittar på miljöbilderna, för jag vill vara överallt -samtidigt. typiska Lexingtonmiljöer är stranden och havsnära, skogen och det lantliga i New England med sprakande höstlöv och hästar, men också stadsmiljöer tagna från Boston. Så jag vill alltså bo både i en storstad, på landet nära skog och nära stranden. Göteborg passar mig ganska bra med andra ord :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0