Längtan....

På Nyhetsmorgon såg jag precis ett reportage från en uppfödare av Golden Retriever. Min hund som dog för ett år sedan var en golden hanne som blev tolv år gammal, och tidigare har jag också haft en golden hanne. Alla hundvalpar är söta, men just golden valpar känns som själva sinnebilden för en hundvalp


  

Finns det något sötare?? Jag blev väldigt sugen på en hundvalp när jag såg inslaget. Men efter två golden har vi pratat om att nästa hund blir en westie




Då kan jag tänka mig att ha två hundar, men än är jag inte redo för att skaffa en ny hund. Ibland är det skönt att slippa gå ut flera gånger om dagen, i alla väder, men ofta saknar jag en hundkompis på mina promenader.


Nu har vi ju två djur hemma så gosande lider jag inte brist på :)





Dels den busiga hanen Figaro, som verkar tro att han har lite hund i sig. Han älskar att jaga pinnar, och även att apportera :)





Och så har vi honan Maxi. En snäll, försiktig, lite försynt och superkelig tjej som älskar värme och att krypa in i allt som går (och inte går) att krypa in i :)

Båda dessa katter är adopterade från ett katthem, och båda två blev övergivna redan som kattungar. De ger mig så mycket glädje varje dag. Att ha djur omkring mig är för mig en stor del av lyckan i mitt liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0