Årets "längsta månad" är slut :)

Januari är ju inte den enda månaden på året som har 31 dagar, men för många känns den som den längsta månaden. December flyter snabbt förbi, med många roliga dagar att se fram emot, medan januari kan kännas lite vardagsgrå efter julens och nyårs alla fester. Lönen har varit slut länge, då julen för många blev lite dyrare än planerat. Decemberlönen kom någon dag före jul, och kanske passade du på att handla några extra julklappar då, så att januari blev en månad du fick hålla i pengarna så att de räckte fram till januarilönen. Ute kan det vara som de senaste dagarna, grått, regnigt och lite småtrist.


Men, nu är januari slut, och vi är några dagar in i februari. Om januari är en lång månad, så känns februari som en månad som springer förbi i racerfart, och snart har vi mars i kalendern. Och mars är en vårmånad :)))


Men, om vi stannar kvar i januari en stund till, och ser - vad var det som var bra med januari? Det var väl inte bara grått och trist hela månaden, hoppas jag. Vad var dina höjdpunkter under denna månad? Var det något som inte var så bra?


För egen del hade jag bara en enda low under hela månaden, och det var att det inte blev någon fortsättning på min projektanställning, vilket jag fick veta en vecka före jul, så januari har varit en månad med omställning.


På den positiva sidan finns det så mycket mer!

Jag hade en hemmaspa dag med dottern på nyårsdagen. Vi hade planerat in en mysdag hemma efter nyårsafton. Skönt med en dag utan några som helst krav. Behövde inte ens klä på oss på hela dagen, utan mös omkring i morgonrock.

I mellandagarna bjöd jag hem några vänner på ostbricka och vin. Tänkte att vi behövde något "icke-juligt", och det blev en mycket trevlig kväll


En lördag hittade jag massor av pysselmaterial i ett skåp, som inte blivit använt på ett bra tag. Dottern älskade att pyssla när hon var mindre, men det har inte blivit av på länge. Så fram på bordet åkte alla pärlor, trådar, garn, papper, klister mm mm, och vi hade en pysseldag. Jag gjorde en väggdekor som jag faktiskt blev väldigt nöjd med.


Att fika med vänner och spela spel tycker jag om, och en sådan dag hann vi minsann med under januari, då vi blev bortbjudna till vänner, och tillika grannar (känns som det är dags för en sådan spelkväll igen snart). Vi spelade i lag, mor-dotter, och det är så roligt att göra något tillsammans både vuxna och barn (igår hade dottern med sig en klasskamrat hem, och de bjöd in mig på hennes rum och vara med och spela tv-spel. Sååå roligt!)


Jag har gjort ett roligt homestaginguppdrag. Visning på lägenheten är till helgen, och det ska bli spännande att se vad slutpriset hamnar på.


Dottern och jag hade en biokväll, med biocheckar jag fick i julklapp från jobbet. Tänkte jag skulle välja en julklapp som jag faktiskt skulle få användning för, till skillnad mot en del andra julklappar jag fått genom året från arbetsgivare. Jag älskar att gå på bio, och det kommer bli någon bio denna månad också.


Jag åkte till Säröhus den dag och hade en skön eftermiddag på deras relaxavdelning, vilket jag skrivit om i ett tidigare inlägg.


Två trevliga middagar med mina kära arbetskamrater från förra jobbet blev det också under förra månaden. Först  en sydamerikansk grillbuffé på South American, som inhandlades redan i december med 50% rabatt via Lets Deal.


Och som en mycket trevlig final på en riktigt trevlig januari, kom mina fd kollegor från mitt arbetsteam hem till mig på middag. Det var så roligt att träffas igen, och vi åt mat, drack vin, pratade kors och tvärs och skrattade mycket....och plötsligt var det dags för dom att ta bussen hem.


Ja, höjdpunkterna under denna "gråa och trista månad" har varit många, och när jag listar dom såhär inser jag att de flesta av dom har inte kostat något alls. Så även om pengarna tryter under årets första månad finns det mycket att göra som förgyller även denna månad. Och solen har tittat fram ibland och visat att snart, snart är det vår på riktigt.

Vilka har dina höjdpuntker under januari varit?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0