Alla hjärtans dag

Imorgon är det Alla hjärtans dag. Firar du det? Jag tycker själva ideén med att visa kärlek och uppskattning är fin, men det har blivit så kommersialiserat. I alla affärer skyltar de med mer saker vi ska köpa för att visa att vi tycker om någon. Idag har vi nästan alla i vårt land alldeles för mycket saker i våra hem, och vi behöver inte fylla på med mer. Visst är det roligt att få presenter, och något som gör en glad - speciellt när det är oväntat. För några år sedan var jag ute på en första dejt just på Alla hjärtans dag. Vi skulle äta middag och han hade köpt en present till mig - en Mirandanalle.


Jag tycker ju att dessa Mirandanallar är så söta, men sen kom ju frågan - var skulle jag göra av den? Jag blev otroligt glad över gesten, men vart skulle jag göra av en nalle? Nu löste det sig på ett bra sätt då min dotter, som älskar alla gosedjur (mer då än nu) och dessutom heter Miranda fick den av mig. Det behöver inte alltid vara prylar vi ger bort. Om du ändå vill ge en present på Alla hjärtans dag finns det massor av ideér som inte ytterligare spär på vår prylhets:


- en vacker blombukett


- en upplevelse av något slag tex en massage, ett teaterbesök - gärna något att göra tillsammans


- en god middag, antingen på restaurang, eller laga något gott och oväntat hemma. För ännu fler år sedan lagde min dotters pappa en otroligt god laxmiddag till mig på Alla hjärtans dag. Han är duktig på att laga mat och jag älskar fisk, så han gjorde en rätt av Jamie Oliver han googlat fram på nätet. Till saken hör att han själv inte är särskilt förtjust i fisk, men han gjorde det för mig. Sånt uppskattas!



Alla hjärtans dag är ju en dag där vi speciellt kan visa de vi tycker om vår kärlek och uppskattning. Många tänker då på kärleksrelationer, men det finns ju andra vi tycker tex, vänner, våra barn, våra föräldrar. Visa kärlek och uppskattning till alla du bryr dig om.



Jag skulle vilja ge ett fång härliga blommor till alla i mitt liv som jag uppskattar:

* först och främst till min kära dotter. Du betyder allt för mig!

* till alla mina älskade vänner. Ni berikar mitt liv varje dag, på olika sätt, och jag älskar er alla!

* till min mamma. Du finns alltid där oavsett vad som händer. En stor bukett blommor till dig. Älskar dig!

* till alla er som läser min blogg. En del av er känner jag ju, men en del är okända för mig och jag är så glad att ni har hittat hit och för alla positiv feedback jag har fått från er. Stor kram till er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0