Vardagslyx

Vardagslyx denna veckan har absolut varit att jag inte behövt laga någon mat på i stort sett hela veckan. Trots det har jag ätit god hemlagad mat både till lunch och till middag.


Trots att vi inte är så många som äter jullunch hos mig på julafton vill jag ha alla rätter jag tycker om, traditionell julmat, och en del av dem är det bara jag som äter, så det blir en del rester. De första dagarna var det bara att plocka på alla rätter och äta en jultallrik. Sen har jag komponerat olika snabba rätter utav det som varit kvar.


Gårdagens lunch bestod tex av en äggröra och de sista skivorna av rökt lax.


 

I frysen finns dessutom några portioner fisk med pepparrots- och dillsås och köttfärssås, så någon dag till kan det gå utan matlagning :)

 

Att ha färdig hemlagad mat att ta till när tiden, orken eller lusten att stå i köket och laga mat inte finns det är verklig vardagslyx för mig! Och den senaste veckan har jag ju haft fullt upp med att rensa och att ta det lugnt ;)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0