Sköna ledighet

Nu har jag varit ledig i en vecka, och oj vad jag har varvat ner ;)


 

Sedan julafton har jag inte haft på mig något annat än morgonrock, myskläder eller ridkläder. Så skönt att ta en paus från att göra sig i ordning, välja kläder, fixa hår, sminka sig - även om jag gillar det i vanliga fall.

 

Den här veckan har jag ägnat åt att rensa, massor ;), flytta om möbler, ändrat om i köksskåpen och flyttat saker, städat, tagit hand om sjuk dotter, läst böcker, tittat på film, gosat med katter, flyttat om på vinden och rensat lite där. Dessutom har jag sparat ihop igenridning av de ridlektioner jag missat under hösten, så denna veckan har inneburit hela tre ridpass :)


Så jag har gått från att mysa runt i morgonrocken länge, till att ta på mig myskläder när jag städat, rensat osv till att hoppa i ridkläderna när jag varit i stallet nästan varje dag denna veckan. När jag sedan kommit hem från stallet har det varit dags för en skön dusch, och så myskläderna igen ;)


Men idag ska jag eventuellt bege mig ut bland folk och följa med en vän till IKEA. Jag har länge funderat på att köpa en hög, smal hylla där jag kan förvara mina stövlar, men min bil är för liten för att få in en tvåmetershylla i, så jag får passa på att följa med då någon som har en kombi ska dit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0