Rensa bland musik

Ikväll har jag rensat bland min musik, först bland mina CD-skivor där jag rippade över det jag ville ha kvar til ldatorn istället för att spara CD-skivorna. Har ni också köpt skivor där ni gillar en eller ett par låtar? Det har jag, flera stycken. Så istället för att ha kvar en massa skivor har jag lagt över det jag gillar, och CD-skivorna åker iväg till en andrahandsaffär för musik senare i veckan, och kanske de inbringar några kronor :)


När jag gått igenom alla skivor, så fortsatte jag och tittade på vad som ligger på datorn i musikväg, och rensat bland hela musikbiblioteket. Ett hästjobb att göra då jag lagt över en hel del där.


Men, inspirerad av The Happines Project, bestämde jag mig för att bara gå på det jag gillar, oavsett vad det är för musik och vad det är för artist. En del, mer creddiga artister som jag inte känner så särskilt mycket för raderades. Den musik som nu är kvar på datorn, är musik som speglar mig, vem jag är, och vad jag gillar.


Och en hel del av dem är oerhört ocreddigt ;) Nanne tex, som jag tycker är en riktig vitaminkick att lyssna på. Musiken hamnade där i första läget för att dottern gillade henne när hon var yngre, men då jag lyssnat på massor av låtar tillsammans med henne har jag också börjat gilla flera av dom, tex Välkommen du sköna sommaren som vi har dansat till en regnig midsommar runt en stor växt i vardagsrummet, och fått riktigt skön sommarkänsla trots tio grader ohch spöregn utanför fönstret.  Det är bara hur man tar det som räknas :)



Kommentarer
Postat av: Irene

Skönt att bli av med cd-skivor :-)



Tusen tack för att Du skrev om bloggtävlingen!



Kram!

2011-12-06 @ 09:23:03
URL: http://fengshuiblogg.blogspot.com
Postat av: PiaFia

Hej! Du är ju en duktig rensare! Vore kul att höra hur detta har påverkat dig o dottern. Tycker du att livet känns lättare??? Gärna med fengshui aspekter...Tack för intressant läsning!

2011-12-06 @ 18:54:26
Postat av: balansilivet

Irene: Varsågod ;)



PiaFia: Jag ska återkomma till det framöver. Livet känns definitivt lättare, på många olika sätt när jag rensar bort sådant som är onödigt och överflödigt :)

2011-12-06 @ 22:01:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0