Julstäda köket

Om du tar lite varje dag när det gäller städningen så blir det inte så betungande. Gammeldags storstädning inför jul tycker jag känns förlegat och dessutom massa merjobb vid en tid på året då det finns så mycket annat att prioritera. Om man tycker om att göra en riktig storstädning tycker jag att det är lagom att göra det när de första vårsolstrålarna skiner in och visar allt damm. Vid denna årstid är det mörkt större delen man är hemma, och med tända mysljus märks det inte så mycket om det inte är topprent precis överallt ;)


Däremot i köket tycker jag att det är läge att fokusera städningen inför julen.


Måndag: Städa ur kylen, kolla datum på allt, släng allt gammalt och torka rent. Gör plats för allt julgodis och julmat som ska in :)



Tisdag: Rengör alla köksapparater, micro, kaffebryggare, vattenkokare ( dessa kan man koka ur med lite ättika, men glöm inte koka ett par ggr med rent vatten sen)




Onsdag: Rengör sophinken och under diskbänken. Detta är ett område som ofta glöms bort



Torsdag: Rengör diskhoar ordentligt, skrubba med tandborste i hålen. Torka ovanpå saker, om ni har utrymme ovanpå kyl frys och överskåp.



Fredag: Dan före julafton och och då ska det bara njutas, äta en skinksmörgås och några chokladpraliner och umgås :) Städningen får vänta tills efter jul!
 

För att få lite extra skjuts på städningen är det härligt med juldoft. Jag har precis införskaffat detta härliga rengöringsmedel från Maison Belle




Den luktar ljuvligt, är ekologisk och det behövs bara lite för att göra rent. Sånt gillar jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0