Jul med Ernst

Ikväll, 20.00 på TV4 är del två av årets upplaga av Jul med Ernst. Såg ni förra avsnittet? Vad tyckte ni om årets program?





Själv kände jag inte lika mycket "mmm, vad bra" som tidigare år. Kanske för att många av tipsen inte tilltalade mig. Jag kommer inte göra egen korv (som jag inte gillar) eller baka skådebröd, eller bygga ett bakbord. Men jag gillade hans utomhusdekorationer. Han pratade även om förra årets fågelmat, som han gjorde en annan variant på i år, och förra årets bollar med margarin, havregryn och nötter gjorde jag flera gånger till fåglarna förra året och kommer göra i år igen. Jag hoppas det kommer något inspirerande i kvällens avsnitt.




Det här enkla jularrangemanget gillar jag. Ingrid Marie äpplen passar så bra till jul, och ett  sånt här gammalt baktråg är jag på jakt efter. Är det någon som har ett som ni vill bli av med - hör gärna av er till mig så köper jag det ;)


Det jag gillar med Ernst är att han använder enkla material, från naturen, och gör något fint av det.

Kommentarer
Postat av: CrimsonAnna

Det jag tycker bäst om med Ernst i år är att han pratar om att behovsanpassa julen. Speciellt tycker jag om hans uppmaning att inte "trycka på".



Jag saknar dock ett julprogram för oss som bor i lägenhet och inte känner en längtan att egentligen köpa en herrgård.

2011-12-21 @ 16:35:21
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: balansilivet

Vilken bra idé Anna! Det vore ett program som jag skulle titta på! Hur kan man göra det julmysigt i en högst ordinär lägenhet, och inte har möjlighet att pynta massor utomhus, inte har en öppen spis och inte har en del av den atmosfär som finns automatiskt i de husen de ofta har med i TV-program. Det är ju i sådana lägenheter många människor bor.

2011-12-21 @ 17:15:44
Postat av: CrimsonAnna

Jo, det håller jag med om. Borde ju säkert finnas många, t.ex. ensamstående mammor, som gärna skulle upplåta sin lägenhet. Kanske kunde programmet rentav heta "En riktig jul".



Det fanns en inredningsbilaga som hette Hennes Hem som just var tänkt för lägenheter. Deras köksreportage var tänkt "för dig som inte kan, vill eller får riva ut hela köket"

2011-12-22 @ 07:15:16
URL: http://metalanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0