Inspiration till att rensa i röran

Glöm inte bort utlottningen jag har angående denna fantastiskt inspirerande bok för att komma igång med att rensa i alla skrymslen där hemma




Jag lottar ut den då jag har dubblett och det räcker ju med en ;) Allt du behöver göra för att vara med i utlottningen är att lämna en kommentar med ditt bästa röja och rensa tips. Jag tänkte sammanställa alla era tips sen så att även ni som inte vinner boken ska få lite rensningstips så här till jul och mellandagarna.

Dragning av vinnaren sker på Lucia, och vem vet, kanske en blond liten dotter dyker upp som Lucia och utser en vinnare ;) och lussar för mig med glögg, lussekatter och pepparkakor. Julgranen ska iallfall tas in till Lucia. Det är tradition hos oss, då vi vill njuta av julgranen ett tag innan jul, för efter jul tycker jag en del av charmen med julpynt försvinner. Då vill jag istället ha nyårsfräscht!

Kommentarer
Postat av: Helena

Bästa "röjningstipset" är att göra det jag gör nu. Nämligen att möblera om lite grand och se om man kan få en än större Feng -Shui sfär hemma.



När man flyttar och stökar så blir det lättare att fortsätta "röra om" och sortera/ ge vidare sådant man inte längre behöver eller tycker om! Man får förhoppningsvis både ett mer harmoniskt och ett renare hem (för man kommer igång med att städa också!)



Kram från Helena som stökar och röjer för fullt!



2011-12-09 @ 13:25:39
Postat av: Annica

Plocka ut precis allt får ett rum, rensa och ställ/lägg sedan bara tillbaka det du verkligen vill ha och tycker om.



[email protected]

2011-12-09 @ 15:15:00
URL: http://maskrosmamman.blogg.se/
Postat av: CrimsonAnna

Mitt tips är att inte se det som att man förlorar eller gör sig av med saker, utan att man skickar ut dem i kretsloppet igen, där de kan bli till glädje för någon annan. Jag önskar att den som sålde mina röda skor till mig visste hur mycket glädje jag har av dem.

2011-12-09 @ 15:23:04
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: Åsa Bengtsson

Mitt bästa tips är att rensa med någon kompis ( som inte är lagd åt det nostalgiska hållet) då kompisen kan hjälpa till och stötta när "tuffa" rensningsbeslut ska tas!

2011-12-09 @ 20:03:55
Postat av: Marie

Mitt bästa röj- och rensa tips är att läsa bloggar för inspiration. Sedan röja i 15 minuter och ofta. Då blir det gjort. Sakta men säkert istället för inte alls :)

2011-12-09 @ 22:40:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0