En lugn förmiddag

Ännu en vecka då jag hoppar över att åka till yogan på min lediga dag. Jag älskar yogan, och den gör gott för mig, men de senaste veckorna har jag inte alls känt för att åka dit. Jag har mer känt för att mysa runt hemma länge på förmiddagen, pyssla lite i hemmet, gosa med katter än att åka iväg till gymet och gå på yogan. Kanske det har med att göra att det är så mörkt på morgnarna, och jag åker iväg till jobbet när det är mörkt alla andra vardagar, så det är skönt att inte behöva göra det på mina lediga onsdagar.


Jag ligger kvar lite längre i sängen, kanske läser litegrann i en bok, tar på mig den gosiga morgonrocken, myser med alla mina fyra katter en bra stund, äter frukost länge och ser hur det till slut ljusnar ute. Det är vardagslyx för mig.


En annan vardagslyx är att vara hemma när dottern kommer från skolan. Idag kommer hon hem redan till lunch, så jag ska snart grädda pannkakor till oss. Hon slutar tidigt idag för efter lunch ska hon på sin första audition, då hon sökt in till musikklass till hösten. Håll alla tummar att det går bra för henne och att hon kommer in i den klassen hon vill gå, och ha massor av musik på schemat varje vecka (och så kanske mamma sparar lite pengar på att det inte behöver bli lika många lektioner på musikskolan då ;))


Namaste!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0