Dagen efter....

Mmm, detta är en av årets mysigaste dagar tycker jag. Inga måsten, inga tider att passa, själva julfirandet är över och idag är en dag då man kan mysa runt hemma, i nya fårskinnstofflorna, och njuta av sina julklappar.


Dottern är med sin pappa hos farmor och farfar, så jag har hemmet för mig själv så jag ska läsa ut min julklappsbok, som jag faktiskt fick från mitt fackförbund :) Jag låg och läste halva natten och har några kapitel kvar. Sen ta på mig något mjukt och skönt och ta en promenad för att sedan bara värma på rester från igår. Det finns tom efterrätt kvar :) Igår valde vi att gå ifrån jultraditionerna när det gällde efterrätten och gjorde vår favorit, creme brulé.


Jag tror dottern får en mysig dag också, och hoppas hennes feber har gått ner, då hela släkten med syskon och alla kusiner sovit över. Juldagen brukar de ägna sig åt att leka med julklappar, spela spel, umgås, äta julmatsrester och ha en skön dag.

 

Så idag blir det verkligen en dag i enkelhetens tecken :) Och den här lilla gosingen, fyra månader gammal, har lagt sig bekvämt tillrätta i mitt knä medans jag läser. En underbar dag!




Tittar på mig när jag knäpper på kameran...




..men lägger sig snart tillrätta igen...




... för att somna om tills jag flyttar på honom när det är dags för mig att gå och få lite mat :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0