Åtta vägar till lycka

 

Var kommer inspirationen från att skriva inlägg, undrade någon. För min del är det i stort sett allt runt omkring mig som inspirerar mig. Det kan vara ett samtal med någon, något jag läser i en tidning eller i en bok, alla fantastiska bloggar jag läser kan också inspirera mig, era kommentarer kan sätta igång nya tankar i mitt huvud som leder till ett nytt inlägg.

 

Idag läste jag tex ett inlägg på bloggen The happiness project. Ja, Gretchen Rubin, som har skrivit boken med samma namn, har också en blogg där hon skriver om lycka och om sitt lyckoprojekt. Hon håller samtidigt på att skriva på sin nästa bok, Happier at home som jag ser fram emot att läsa nästa höst.


I ett inlägg skriver hon om de åtta vägar till lycka, som hon har kommit fram till genom alla studier kring lycka hon gjorde när hon startade sitt projekt, och utifrån egna erfarenheter. Jag tyckte de var så bra så jag delar med mig till er av dem.


1. För att bli lyckligare måste du må bra, må dåligt och känna rätt, i en atmosfär som präglas av utveckling


2. Ett av de bästa sätten att göra dig själv lycklig, är att göra andra lyckliga.
   Ett av de bästa sätten att göra andra lyckliga, är att vara lycklig själv


3. Dagarna är långa, men åren är korta


4. Du är inte lycklig om du inte själv tycker du är lycklig


5. Du kan bara bygga ett lyckligt liv som är grundat på din egen person och den du är, det du tycker om


6. Den enda person du kan ändra på är dig själv


7. Lyckliga människor gör andra människor lycklig, men du kan inte räkna med att göra någon annan lycklig, och du kan inte räkna med att någon annan ska göra dig lycklig


8. Nu är nu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0