Torka tvätt

Finns det något härligare än att hänga ut sin tvätt och låta den få torka i solen och vinden på sommaren? Att bädda med nytvättade lakan som doftar underbart av sommar.


Jag tittade lite på olika torkställningar och anordningar. Det vanligaste är väl ändå den klassiska torkvindan. Jag hade en sådan tidigare i trädgården, men tyckte den tog upp för mycket värdefull plats, även när den inte används, så den åkte ut. För ett tag sedan hängde jag upp ett vanligt snöre mellan ett träd och väggen så jag kan hänga ut åtminstone ett lakan, eller strandhanddukar, för torkning, men letar efter en användbar idé.




En sån här utsikt hade varit gott också :)




Det här tyckte jag var en bra idé. Torkställning som fästs direkt på väggen, och blir nästan som en konstinstallation på samma gång. Speciellt om man har tvätt som är så här färgkoordinerat :)



Kanske en sådan här torkställning från IKEA kan funka bra. Den fästs direkt på väggen, och går att fälla ner när den inte används och tar då väldigt liten plats, men för att hänga lakan är den för smal.


Någon som har en bra idé att dela med sig av?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0