Symboler och budskap

Vikten av positiva symboler i hemmet har jag skrivit om förut. Hemma hos mig finns det små budskap lite här och där. En del ser man tydligt som min stora, fina tavla om Happiness, andra är det först när man ser sig omkring lite närmare som man upptäcker.


Dessa två stenar ligger på en bänk hemma hos mig,

 

Den här fick jag av mina underbara arbetskamrater, som jag träffade igår, när jag slutade på mitt förra jobb vid årsskiftet. Det blev en symbol för hur vi har upplevt tiden vi arbetat ihop och att vår vänskap är inte slut, bara för att vi inte arbetar ihop längre, utan den fortsätter. Tack för att ni finns!




Den här stenen hittade jag på katthemmets loppis, där vi brukar lämna in massor av saker när vi har rensat hemma. Budskapet på den stämmer så väl med min syn på livet. Livet är ett äventyr, dvs fyllt med lek, glädje, skratt och nya upptäckter.


Kommentarer
Postat av: Dennise

Var bara tvungen att kommentera när jag såg stenen "Livet är ett äventyr" instämmer helt! :9

2012-01-31 @ 22:42:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0