Städa, städa varje fredag.... ;)

Här hemma har änglarna fått ganska tjocka tofflor senaste tiden :) Det märks att jag var borta i helgen och sen varit borta på kvällarna denna vecka. Och med två katter i hemmet, vars päls verkar sitta vääääldigt löst, och som dessutom vill bli klappade hela tiden så hårstråna yr omkring, så kunde jag i morse konstatera att "oj, vilken hög med svarta katthår det låg här" och "oj, vilken dammtuss det kom fram där".


Ikväll har jag haft en skön hemmakväll och farit runt med dammsugaren. Den städning jag gillar allra bäst är att dammsuga. Dels blir resultatet så tydligt. Undanplockat, inga saker som ligger framme och så nydammsugna golv så känns hemmet fräscht och rent. Om det då ligger lite damm på någon hylla gör inte så mycket. Det totala intrycket är iallafall att det är städat. Dessutom gillar jag att höra rassel, rassel i dammsugarröret när grus och damm flyger in i dammsugarens innanmäte. Det blir så konkret.





Och medan jag höll på dök jag in i städskåpet för att leta efter ett större grenuttag. Det slutade med att jag rensade bort en hel del elsladdar som låg i den lådan, och som jag inte har en aning om vad de går till. Då åker dom ut, och skulle det behövas en elsladd någon gång i framtiden får jag skaffa en då :)

Kommentarer
Postat av: Therése

Vad lustigt! Jag städade också ordentligt idag, efter en tids eftersatt städning. Och jag tänkte precis detsamma som du "åh vad jag gillar att se när dammtussar och mina långa hårstrån susar in i munstycket och att det är så härligt att höra hur det rasslar i röret"... Det är också en skön känsla att ha städat klart innan helgen, då kan man bara njuta! Kram och trevlig helg

2011-08-18 @ 21:49:55
URL: http://mychoice-tess.blogspot.com/
Postat av: balansilivet

Haha, samma tanke :) Men det är något visst när man HÖR allt skräp som försvinner :)

2011-08-18 @ 21:58:56
Postat av: Beatrice

Vi verkar vara några stycken som har dansat runt med dammsugarpartnern i kväll =) Jag har precis samma känsla beträffande elsladdar men det har däremot inte maken... Han älskar sladdar och sparar alla, jag lovar alla. Det är tur att han har en massa andra bra egenskaper annars hade jag blivit skogstokig. Jag har jobbat på att minska antalet prylar i många år men sladdarna, de är heliga för honom och där går jag bet ;) Jag har försökt säga att om vi någon gång behöver en sladd som försvunnit ur huset så ordnar det sig på något sätt, det brukar det göra men icke...



Trevlig städfri helg

2011-08-18 @ 23:42:43
Postat av: balansilivet

Visst är det skönt att ha städningen klar innan helgen :) Men här får det bli en svängom igen i helgen. Katterna hårar väldigt just nu, plus att de får med sig kattsand på tassarna som behöver dammsugas upp.Tur man är vän med dammsugaren :)))



När det gäller att spara på saker är det påfrestande när man inte tycker lika i familjen. Om det bara är sladdar om är heliga för honom kanske det är ok, om han sparar alla på samma ställe, kanske i en låda. Men är det många saker som blir "bra-att-ha-saker" kanske det finns djupare psykologiska orsaker till hamstrandet. Det kan ge en illusion av trygghet att spara på allt.



Tur ändå att han har många andra bra egenskaper ;))



Kram till dig!

2011-08-19 @ 06:51:56
Postat av: papis

åh va duktigt själv ska man till ullared, du får gärna ta en sväng om me dammsugaren här oxå :D

2011-08-19 @ 07:36:43
URL: http://www.papis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0