Skön avslutning

Som en skön avslutning på denna helg, och som lite kontrast till den något kylslagna lördagen bestämde jag mig för att ta ett långt, varmt bad. Strax innan jag skulle hoppa i badet ringde det på dörren, och det var dags för veckans leverans av matvaror från Linas matkasse.


Stackars killen som levererade. I Göteborg ikväll öser verkligen regnet ner, stora, tunga, blöta regndroppar smattrar i hög fart mot rutorna. Den stackarn var alldeles drypande blöt från huvud till tå. Kassarna blev blöta, hans adresslapp med alla leveranser och portkoder blev så blöt så den nästan var oläsbar. Men han var på gott humör och vi skrattade åt eländet innan han begav sig vidare för ytterligare ett par timmars leverans.


Så här såg det ut i mitt kök när jag plockat upp veckans godsaker


 

 



Kylskåpet fulladdat för veckans middagar, och behöver bara kompletteras med lite mjölk och frukostvaror.


Veckans meny lyder så här:


* Torsk i folieknyte med färskpotatis och kokta grönsaker


* Vitlöksmarinerad rostbiff med färskpotatissallad


* Couscoussallad med fetaost och grillad aubergine


* Ljummen pestopasta med rökt bog och bacon


* Bbq-marinerad kyckling med rostade grönsaker


Alla rätter låter väldigt goda tycker jag, och recepten ser inbjudande ut. Frågan är bara vilken rätt vi ska börja med? Ibland är det med saker jag inte tycker så mycket om, som bönor som ofta är i den vegetariska rätten. Då tar jag med dom till jobbet och ger till en tjej där. Hon blir glad, jag blir glad och varorna kommer till användning. Win-win :)) Ibland känner jag inte alls för att göra den rätten som är föreslagen, utan gör något helt annat av råvarorna.


När den stackaren droppat bort från min port, la jag mig i ett varmt skumbad. När kroppen var varm och huden uppmjukad tog jag en sval dusch med peeling både för kropp och ansikte. Smörjde in mig med shea butter. Brukar inte smörja in mig så ofta, men den krämen luktar så gott och huden känns så mjuk efteråt. Passade även på att fila fötterna och ägna lite omtanke åt dom. Det blev helt enkelt en hemma-spa kväll. Hela denna helg har andats livskvalitet och jag är så nöjd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0