Roliga saker

Att ha något roligt att se fram emot ger så mycket glädje, flera gånger om. Dels förväntansglädje, sen glädje när man gör det och sen dessutom glädjen att se tillbaka och minnas.


Jag gör ibland en återblick i min kalender för att se vilka roliga saker jag faktiskt har gjort. På det sättet påminner jag mig själv om allt roligt jag har gjort för att förgylla vardagen.


Januari:


* Först och främst startade jag denna bloggen i början av januari, som ger mig så mycket glädje varje dag. Tack vare dottern blev den verklighet


* Jag bjöd hem några väninnor på ostbricka och vin och för att uppdatera oss lite med allt som hänt i livet. En mycket trevlig tjejkväll ;)


* Jag var hos en väninna och spelade sällskapsspel, tillsammans med våra döttrar


* Jag hjälpte min dotters pappa att rensa, rensa, rensa och bli av med massor av grejer (ja, jag tycker det är roligt att rensa ;))


* Jag var på Säröhus och hade en skön och avkopplande dag för mig själv, för att sedan gå på en intressant föreläsning på kvällen tillsammans med en väninna


* Jag bjöd hem några fd arbetskamrater på tjejmiddag till ännu en supertrevlig tjejkväll


* Jag var ute och åt middag på restaurang med en annan fd arbetskamrat (jag slutade på mitt förra jobb vid årsskiftet)


Det var mina guldkorn för januari i år


Februari:


* Jag tog en ledig dag och pysslade om mig själv med ansiktsbehandling och manikyr


* Det viktigaste denna månad var ändå dotterns födelsedag!!! ♥♥♥ Kalas flera gånger om, för familj och för vänner


* Jag upptäckte ett nytt, mysigt utflyktsställe för fika, promenad och en härlig inredningsaffär - Stora Holms Säteri


* Jag och dottern tog med oss kameran till havet och ut i skogen. En del av vår fotosession har jag visat här på bloggen


* Dottern och jag upptäckte ett nytt roligt sätt att motionera tillsammans - badminton. Oj, så mycket skratt det blev


* Jag var på en inspirerande föreläsningskväll med 4good och lyssnade på Morgan Alling och Mia Törnblom. Dessa kvällar ger alltid en sådan energikick. Kan rekommendera nästa inspirationskväll i Göteborg som är 22 september med temat Eat, Love, Live där man bla kan lyssna till Lou Rossling, Lotta Lundgren som skrivit den underbara kokboken "Om jag var din hemmafru". Kolla in deras hemsida www.4good.se


* Jag var på en lockande, och mättande, matmässa - Passion för mat. Så mycket god mat :)





Mars:


* Jag började mitt nya jobb i Kungsbacka


* Dottern och jag åkte en helg till Österlen, som var väldigt vackert även vintertid. Vi bodde på en bed & breakfast (tänk att det finns så många prisvärda, små mysiga bed & breakfast runt om i landet)


* Jag var på en årsstämma med ett kvinnligt företagarnätverk där vi fick lösa en mordgåta


* Jag var på en föreläsning med ett annat kvinnligt företagarnätverk, åt god mat, lyssnade på en inspirerande föreläsare och sprang på en bekant jag inte träffat på länge. Roligt :)


* Jag var på tjejmiddag med mina fd arbetskamrater hos bästaste I


* Jag njöt av en helkroppsmassage på Gilda Beautyschool


Och så var mars slut. Våren gjorde äntligen sitt intåg


April:


* Jag var på en föreläsning om lycka med Bengt Brülde, igen med bästaste supertjejen I (som jag vet läser här och som jag ska träffa nästa vecka. Längtar dit - saknar dig!)


* Då jag tänker vara handledare för en psykologstudent i höst blev jag bjuden på middag för blivande handledare av Göteborgs Universitet tillsammans med andra blivande handledare. Först fick vi en föreläsning av en av mina favoritlärare från universitetet


* Påskafton tillbringade jag hos en ny, kär vän som jag träffade på en resa förra hösten, till Djerba, i hennes underbara hus ute vid havet


* Som avslutning på månaden åkte jag till Mallorca med 4good där jag träffade 120 glada tjejer. Vi drack cava, gjorde utflykter och det blev den absolut bästa resan jag varit på. Nästa vår åker jag igen!!! Nya bekantskaper som blev en kick-start på våren


Maj:


* Den första dagen i månaden åkte jag och dottern och tittade på betessläpp på en bondgård, och de vårystra kossorna var väldigt roligt att titta på. Det blev många skratt :)


* Trädgårdsdagar på Liseberg med fantastiskt väder och mycket inspiration. Köpte en del blommor till trädgården och flera tomatplantor (som nu är överfulla med tomater)


* Dottern hade sånguppträdande på ett par olika ställen under maj, och även en musikal. En stolt mamma!


* Utekvällar blir det inte så många för mig numera, men i maj gick jag ut med två tjejer från mitt förra jobb. Dansade, pratade, drack vin - en jättehärlig kväll!





Juni:


* Dottern och jag åkte och hälsade på lilla mamma, och vi passade på att göra ett besök på Smultrongården med fika i deras trädgård och lite inköp till dotterns rum som nu ska bli mer tjejigt. (Blir nog ett besök snart igen, så nu vet du det mamma ;))


* Vi åkte även till Fritsla tyglager, där jag inte varit tidigare, men vars blogg jag följt ett tag. Några saker till hennes rum blev inhandlade även där


* Jag var på den årliga Music Quiz-kvällen med grillning hos vänner, och som extra krydda vann jag den tävlingen


* Vi lämnade in en del saker till försäljning till den första Tjejmarknaden och sålde bra för att vara första gången, och fyndade en del saker riktigt billigt. Jättenöjd med den dagen!


* Jag var funktionär på min första hopptävling på ridskolan. En jobbig (dvs tungt med alla hinder som skulle byggas om och bommar som lyftes under dagen = träningsvärk dagen efter :)) men en så rolig dag så jag på studs skrev upp mig som funktionär till nästa tävling


* Midsommarafton tillbringade vi på Liseberg. Roligast av allt var att krocka med varandra med radiobilarna och den hisnande känslan att åka Balder


* Jag upptäckte ett nytt smultronställe utanför Åsa - Freadals trädgårdscafé, genom Kungsbacka kommuns sommarbroschyr och gjorde sommarens första, men absolut inte sista, besök där. Där sprang jag på en härlig tjej som jag tidigare arbetat ihop med


Juli


* Semester hela månaden :)))


* Dottern var på musikläger, Music Factory, i Skara i en vecka och på avslutningsshowen sjöng hon sin egenkomponerade sång. Ett stolt modershjärta höll på att svämma över!


* Vi blev medbjudna till att kolla på seglingstävlingar i Marstrand. Solen sken, en god lunch bjöds det på, som sedan följdes upp av en grillkväll i en trädgård på Marstrand. Ytterligare ett oväntat möte blev kontentan av den kvällen. I en liten grupp satt en tjej jag träffade på resan till Djerba förra hösten. Jag älskar oväntade möten


* Många härliga baddagar på olika stränder runt om Göteborg med omnejd


* Min goa fd arbetskamrat M som jag sprang på på Freadal föreslog en lunch på stan. Inspirerande samtal


* Dottern och jag turistade i Göteborg och på ett par dagar avverkade vi Slottskogen, Botaniska Trädgården, Paddan, Universeum


* Med härliga M till Freadal igen för middag i trädgården och trubadurafton. Början på en fantastisk vänskap :)


* Ännu en härlig dag med en min kära vän med hus vid havet blev det. Det är en så skön, avspänd vänskap, och en så härlig miljö så det blir alltid en heldag när jag åker dit :)


* Årets första golfrunda, på egen hand


Augusti:


* Tillbaka på jobbet, men håller kvar semesterkänslan med att sola och bada efter arbetet


* Grillfest med grannarna på gården


* Årets första 18-håls golfrunda med trevligt sällskap


Och augusti är inte slut än. Det jag har att se fram emot är en kväll nästa vecka med mina två kära fd arbetskamrater som ger mig så mycket positiv feedback och go energi. Längtar efter er! I helgen åker jag dessutom till Skåne för att gå på grillfest hos Charlie Söderberg och bo på ännu en bed & breakfast. Nästa helg åker dottern och jag till Skara Sommarland, då hennes pappas jobb har en tradition att bjuda på det till sina anställda med familj varje sensommar. Vi ska också på vår första bakluckeloppis och sälja allt jag har rensat ut hemma. Sen när vi går in i september åker vi till Frankrike.


Om jag tittar tillbaka på första halvåret kan jag sammanfatta mina guldkorn med egen tid för att pyssla om mig själv, roliga stunder med dottern, många härliga middagar och sammakomster med vänner, små resor och utflykter, inspirationsföreläsningar och mässor, nya smultronställen för utflykter och olika nätverk.


Så ser min guldkorn i vardagen ut. Hur ser dina ut?

Kommentarer
Postat av: I

Puss och kram på dig underbara!! See you soon!

2011-08-12 @ 12:19:52
Postat av: balansilivet

Detsamma bästaste I :) Ska bli så roligt att ses nästa vecka! Kram

2011-08-12 @ 20:21:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0