Röja och rensa

Något som kanske glöms bort när du rensar i garderoben, är alla plagg som förvaras på annat ställe.


Det kan handla om nattkläder som nattlinne, pyjamas eller morgonrock, som du kanske förvarar i sovrummet eller i badrummet. Vantar, mössor, sjalar, tjockare sockor förvarar jag i hallen i en påsförvaring på väggen. Den behöver gås igenom med jämna mellanrum och varje gång hittar jag saker som kan sorteras bort.


I en låda i hallgarderoben (där jag förvarar ytterkläder och stövlar) har jag en låda med enormt vackra sidensjalar. De är som små konstverk, och rätt så dyra. Jag fick dom en gång av en kvinna jag lärde känna på en mässa där vi båda två ställde ut. Hon sålde dessa sjalar och gav mig ett antal prover. Jag använder aldrig sidensjalar, men de har jag inte haft hjärta att göra mig av med då de är så vackra. Några gav jag till dottern som hon använde mycket när hon klädde ut sig. Nu är den tiden förbi, och det börjar bli dags för dom att gå vidare till någon som även uppskattar att ha dom på sig.




Min morgonrock, som jag för länge, länge sedan fick gratis från en bokklubb (på den tiden då jag var medlem i bokklubbar och köpte nya böcker ofta) kastade jag ut för ett tag sedan, utan att ha någon ny att använda. Hittills har jag klarat mig bra utan, då det varit så varmt och till hösten köper jag en ny. En som jag själv har valt ut :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0