Rensa bland musiken

Mina skivor har länge varit min akilleshäl och något jag har haft jättesvårt att rensa bland, och sortera bort någonting. Alla vinylskivor gjorde jag mig av med för några år sedan, och det sved lite då. Jag hade en hel del skivor, varav några ansågs som rariteter och svåra att få tag på bla The Runaways Live in Japan.


Det sved just när jag var i affären och sålde dom, men sen har jag inte saknat dom något nämnvärt. Ändå har jag haft svårt att gå på nästa del, CD-skivorna. Jag hade alla CD-skivor jag köpt sedan början av 90-talet. En del av dom har jag nog inte lyssnat på de senaste 15 åren. Ändå har det varit svårt att rensa bort dom. Men nu har jag börjat, och för några veckor sedan sorterade jag bort mer än hälften.

 



Det här är en del av de skivor som finns kvar. Jag ska gå igenom dom en gång till, och se om det finns fler skivor som jag faktiskt är färdig med, och varit rätt länge :)) Efter utsorteringen blev det bara tre, av tio hyllor, som var fyllda i CD-pelaren, så den åkte också ut. Ser lite konstigt ut med en hylla som bara är halvfull.





Efter en utsortering till ska de skivor som jag vill spara förvaras i några av lådorna i denna byrå som står i hallen. Den är min lilla "altare".





Där står en ängel (jag gillar änglar) och så två värmeljusstakar som dottern och jag gjorde när vi hade en pysselkväll. De är väldigt lätta att göra. Vi tog två tomma, diskade glasburkar (tror den ena är en gammal sillburk och en marmeladburk). Vi valde ut ett par fina servetter (änglar :)) och klistrade på dom för att sedan lacka över. Vanlig decoupageteknik. Innan lacket hade torkat strödde vi på glitter i guld, silver och rött. Enkla och fina. Brevid står ett ljus som dottern gjort till mig. Där står det MAMMA och hjärtan ♥♥

Ovanför hänger en tavla som dottern gjorde för flera år sedan, och som jag tycker mycket om.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0