Mer utrensat

Passade på att rensa lite mer i helgen. Gick igenom köksskåpen och hittade ytterligare några saker jag kunde rensa bort.


Rensade bort mitt våffeljärn, då det börjat gå sönder. Men jag tycker även att det är för stort och tar upp nästan en hel hylla, och något som jag bara använder kanske 1-2 gånger per år är inget jag vill ska ta upp för mycket plats i mina köksskåp. Får se om det blir något mer våffeljärn. Dottern är inte så förtjust i våfflor och själv kan jag äta våfflor 1-2 gånger per år på något café istället.

 

Rensade även bort min vita servis som jag har haft i 30 år. Vit servis är en bra basservis och jag har använt den jättemycket, men senaste tiden har den bara stått på en hylla då jag har köpt nya Matteus tallrikar i en härlig rosa färg, och andra rustika benvita tallrikar med havstema som jag gillar mer. Nu får någon annan glädje av dom istället.

 

Och ser ni den gråvita saken/kannan som står längst fram. Den köpte jag i Tunisien förra hösten. Varför köper man så konstiga saker när man är på semester, som känns så bra och roliga där, men helt fel när man kommer hem? Denna ska iallafall blanda olja och vinäger till dressing. Jag har aldrig använt den :)

 

Här tittar vi på när de tillverkar sina lerfigurer, och här står jag och prutar på kannan :)




Totalt onödigt köp som nu åker ut.


Kommentarer
Postat av: Irene

Har läst tillbaka några inlägg nu här... mitt våffeljärn är också bortrensat, även Lisa Ekdahl-skivorna ( men de är kopierade först eftersom de tillhör mina absoluta favoriter, och jag älskar "Öppna upp ditt fönster" :-) ), även jag har köpt en badbikini i färg denna gång, och det är i princip samma böcker Du rensat bort som också funnits i min bokhylla.. jag tror t.o.m att vi köpt likadan sport-bh också ;-)..

2011-08-01 @ 21:33:48
URL: http://fengshuiblogg.blogspot.com
Postat av: balansilivet

Haha, tvillingsjälar kanske :) En sport-bh har jag tänkt köpa länge, men inte hittat någon jag gillar, men den här från Lindex gillade jag direkt....och så kostade den ingenting heller ;) Me like!

2011-08-01 @ 23:18:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0