Katt-rapport

Mamma katt, som vi har döpt till Celine, och hennes tre ungar som döpts till Kiwi, Grodan och Louisiana har fått flytta in till värmen och tryggheten. Nu bor de i dotterns rum.




Tre små nyvakna yrväder




Ute och rör på sig, och oj vad det kan gå undan även om de trillar omkull ibland då benen inte är helt hundra stadiga hela tiden.




Jätteduktig mamma katt som jag tror inte är så gammal själv. Väldigt liten, tunn och mager är hon.


Hon har ätit massor av mat nu i ett par dagar, men idag kom en reaktion i magen då det kanske blev för mycket mat på kort tid, och magen klarade inte riktigt av den omställningen. Nu håller iallafall både hon och ungarna på att avmaskas. Nästa vecka ska Celine till veterinären för att kolla sina ögon som rinner väldigt. Tror hon har en ögoninfektion.



Lilla Louisiana är så söt när han försöker fånga en plastmorot och biter i den :)




En prasslig tunnel med skojiga band och leksaker i lockar alla tre ungarna.




Men efter vilda lekar är det skönt att komma tillbaka till tryggheten hos mamma - dia en stund och sen sova, tätt, tätt ihop








Min gissning är att ungarna är runt fem veckor gamla, och som ni kanske förstått bestämde vi oss för att ta hand om hela familjen tills de är gamla nog att hitta nya hem. Är det någon som är intresserad av någon av katterna - hör gärna av er till mig [email protected]


Det är så roligt att ha de små ungarna här hos oss, och jag är så glad att grannen av någon anledning ringde på just hos mig (vi har aldrig pratat med varandra tidigare. vi bor på samma gård, men i olika hus), och det känns skönt att kunna hjälpa dom och ge dom ett bra liv. Vad du ger ut får du tillbaka, är min livsfilosofi! Och jag älskar djur :)))

 


Kommentarer
Postat av: Mia

Ni är fantastiska!

2011-08-28 @ 08:52:45
Postat av: Ingela

Ojojoj... att det alltid händer.... vad är det för *&/%(/&)&)(/ sorters människor som skaffar djur alltså.... kommer ALDRIG förstå det.

Men va underbart att de kom till dig och nu kan pusta ut. <3

2011-08-28 @ 09:52:19
URL: http://fokusering.blogspot.com/
Postat av: Susanne

Åh vilka luddtussar, så söta... och vilka människor det finns som bara kan strunta i sina katter, man slutar aldrig att förundras.



Svar: Ett jättesent svar vad som fanns i goodiebagen från Ikea :-) en slags förvaringsgrunka som man fick bygga ihop själv (förstås) och passar bra för att hålla ordning på tex strumpor och smått i garderoben.



Hann ju aldrig skriva om besöket på Ikea eftersom jag blev sjuk...blää, men nu mår jag bättre!



Kram

Susanne

2011-08-28 @ 10:09:11
URL: http://kandy.se
Postat av: Beatrice

De är bara för söta. De kan skatta sig lyckliga som fick ett tillfälligt hem hos er med mat, värme, stimulans mm. Hoppas allt löser sig till det bästa för er alla.

2011-08-28 @ 10:50:24
Postat av: balansilivet

Tack allihop! Ja, jag är glad att de kom just till oss som gör allt vi kan för att ge dom ett bra hem, även om det bara är tillfälligt. Vem vet, kanske någon av dom får stanna här sen :) Jag har blivit väldigt förtjust i den stackars "tonårsmamman" som har haft det väldigt tufft på egen hand med sina små ungar. Vid något tillfälle i sitt liv har hon bott med människor, det märks. Hon är väldigt kelig, tillgiven, pratsam och gick direkt på lådan när hon kom in - så det var inte första gången hon var inne. Hon var inte mina grannars katt, men någonstans har hon bott - men inget halsband, ingen öronmärkning, ingen chipmärkning. Seriösa kattägare ser till att deras katter har en möjlighet att komma till rätta om de springer bort! Mina egna katter är både öronmärkta och chippade, och dessutom kastrerade till min dotters stora besvikelse, för då kunde ju inte vår hona få några kattungar. Men nu är hon glad då hon har fått tre stycken att ta hand om. Hon sitter med dom i fem timmar varje dag efter skolan :)) ♥♥

Jag blir så arg när jag tänker på att det tyvärr är många som tycker att det är ok att sätta ut små kattungar i en kartong någonstans, och gå en långsam och plågsam död tillmötes. Eller som skaffar sig en sommarkatt som de tar hand om i några veckor för att sedan slänga ut och tänka att en katt klarar sig ju alltid på egen hand. Det gör dom inte!!! Jag är iallfall glad att kunna hjälpa denna lilla familj, men det kanske blir fler framöver.

2011-08-28 @ 11:03:02
Postat av: Helena

Vore ju toppen om du fått smak på att vara jourhem. Det behövs alltid. :) Men vad säger dina katter sen förut om de nya?

2011-08-28 @ 12:13:41
Postat av: balansilivet

Mina två katthemskatter som jag haft i två och ett halvt år nu har ännu inte fått träffa de "nya" katterna. Vår lägenhet är så bra planerad att det går att gå runt i hela lägenheten. Kattfamiljen bor i dotterns rum, och vi använder köket som sluss. Från köket kan man gå in i hennes rum och när vi är där är dörren till köket alltid stängd för att hålla alla katter isär.

2011-08-28 @ 14:22:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0