Höstpicknick

Bara för att dagarna blir lite kyligare och den riktiga sommarvärmen är över för i år, glöm inte bort att det är härligt att äta utomhus alla årstider. Det är bara annan typ av mat som passar för att packa ner lite kyligare dagar. Kanske det också behövs en filt att värma sig med.







Den här kokboken om picknick gillar jag. På mitt kokboksstöd brukar jag alltid sätta fram en inspirerande kokbok som handlar om årstiden vi har just nu. Vintertid brukar det stå någon härlig vinterbok :) Denna bok är lite annorlunda än andra böcker. Här har författaren gjort små berättelser kring varje picknick, som för övrigt alltid har ett tema. Det är olika picknick hon själv varit på under åren. Grekisk, gökotta, engelsk osv. En helt underbar bok som jag inte är säker går att få tag på längre, men på antikvariat kan man fynda.




Le pique-nique Francaise med massa goda franska rätter



En annan härlig inspirationsbok för picknick



Även favoriten, Monika Ahlberg har skrivit en bok med picknick-recept för alla tillfällen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0