Glädjas åt det lilla

Igår damp senaste numret av Drömhus & Trädgård ner i brevlådan. Det är en av mina favorittidningar, och en av två jag prenumererar på.


Oftast tycker jag hela tidningen är bra, fina hem, underbara inredningar och massor av tips. Men det är två saker jag verkligen gillar i den och det är krönikorna. Dels Pernilla Månssons krönika (som för övrigt är en gammal skolkamrat). Jag älskar hennes underfundiga sätt att skriva om hem- och trädgårdslivets mödor.


Jag gillar även chefredaktörens krönika i början av tidningen. Igår skrev hon om sin vän G, som hon lärt sig massor av livsnjutarknep av. Det stämmer så väl med mina egna tankar om att sätta guldkant på vardagen och lära sig njuta av det lilla.


"Att glädjas åt stora tekoppar och snygga påslakan, lyxig kola och pingisbord i vardagsrummet. Att det är värt att gå upp i gryningen för att ha picknick i soluppgången. Att man ska äta kalaspuffar till frukost om man blir glad av det. Eller dricka vin till köttbullarna för att förgylla en grå måndag i november. Att ett vackert hem är viktigt. Inte viktigast. Men vardagsviktigt."


 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0