Från sol till regn

Så det kan bli ibland. Vaknade imorse till klarblå himmel och strålande sol. Härligt tänkte jag, och packade det sista, inkl strandväska och baddräkt. Tänkte ta mig ner till Skåne så fort som möjligt och lägga mig på en härlig sandstrand någonstans innan vidare färd på grillfest.


När jag började närma mig Halmstad kom det en del moln på himlen, men solen sken fortfarande. I höjd med Helsinborg var det helt mulet och när jag hade två mil kvar till Ystad kom regnet ;( Jag hade klätt på mig en turkos långklänning med en kortärmad turkos kofta över när jag åkte, och sandaler på fötterna. Några mil längs med motorvägen kom jag på att jackan jag tänkt ta med mig hängde kvar hemma.


Vad göra nu? Det första jag fick göra när jag kom fram var att gå in i en sportaffär och köpa en fleecejacka för att inte frysa något förfärligt. Hittade en härlig knallcerise jacka, så sen gick jag omkring i den mysiga staden och förgyllde den regngråa dagen med turkos klänning, cerise jacka och en limegrön kasse :)


Nåja, vädret är inte alls vad jag hade tänkt, men skönt att komma bort på en minisemester iallfall. Sån tur var packade jag iallafall ner ett par jeans, så det får bli jeans och fleecejacka på grillfesten. Har tagit en del bilder på de vackra omgivningarna iallafall som jag lägger upp så fort jag kan koppla upp min egen dator (den här har jag lånat på den bed & breakfast där jag ska sova i natt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0