Bakluckeloppis

I söndags åkte dottern och jag iväg på vår första bakluckeloppis, men inte för att sälja. Vi håller på att plocka i ordning allt vi tänkt göra oss av med. Vi sorterar hela tiden ut saker. En del hittar sin väg till vinden, där de får stå ett tag. Men när de har stått där för länge utan att användas är det dags att göra sig av med det. Ibland kan det vara bra att ha saker sparat och "shoppa" hos sig själv när det är dags att göra om. Men nu vill jag göra rent hus i förrådet.


Denna söndag var mest till för att se hur det gick till, kolla vilken tid man är tvungen att vara där för att få en plats osv för att sen nu på söndag åka tillbaka med bilen fullpackad med saker.


 

Många bilar hade hittat dit, och det var en och en halv fotbollsplan full med säljare. Enligt min granne som jag sprang på bland alla försäljare nästan dubbelt så många säljare än vad det var för två veckor sedan. Kanske för att solen sken och marken var torr :))

 









Även om vi inte var ute efter något särskilt kan man alltid hålla ögonen öppna för fynd, och visst var det några saker som fick följa med oss hem :)




En rosa- och vit randig matta till dotterns rum. 60 kr kändes överkomligt, och dottern har innan uttalat en önskan om en rosa matta i sitt rum som vi håller på att byta färgskala i. Tidigare ville hon ha det lite mer tufft med svart och vitt, men nu svänger pendeln tillbaka till rosa, vitt, blommigt, tjejigt. Denna matta passade perfekt in.





Två nya matskålar till katterna, från Bruka Design. Dessa tittade jag på i en affär inne i stan så sent som förra veckan. Där kostade de 90 kr/st. Här fick jag båda för en tia.




Och en ny tesil för 4 kr. En liknande hade de på Indiska för ett tag sedan, men den var slut när jag kom dit. Denna fungerade alldeles utmärkt, och så är den vacker att se på. Två flugor i en smäll. Då åker mina halvbra ut. Det räcker med en tesil.


Kommentarer
Postat av: Irene

Vad roligt med en så stor bakluckeloppis! Hoppas vädret är med Er nu på söndag :-)



P.S. Varför blev jag inte förvånad när Du skrev hos mig att Du också hade en Club-fåtölj ;-)

2011-08-23 @ 09:11:38
URL: http://fengshuiblogg.blogspot.com
Postat av: balansilivet

Den fåtöljen köpte jag för flera år sedan och hade också som "väntfåtölj" i mitt företag. Sedan har den flyttat med mig lite överallt. Just nu står den i dotterns rum hemma hos hennes pappa :))

2011-08-23 @ 13:34:33
Postat av: Alfred Johansson

Var var denna loppisen? (:

2011-08-23 @ 20:47:06
Postat av: balansilivet

Slottsskogsvallen i Göteborg. Varje söndag hela augusti, men sen vet jag inte om det fortsätter

2011-08-24 @ 08:16:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0