Äntligen börjar höstterminen :)

Äntligen har ridningen börjat för hösten igen, eller egentligen var första gången redan förra veckan, men förra tisdagen blev allt upp och ner för mig då vi plötsligt stod med fyra katter till att ta hand om. Sent på kvällen, när jag kom hem från första ridpasset beslutade vi på stället att vi skulle ta med oss katterna hem, istället för att grannen skulle se till att de "försvann".


Men efter en vecka med de små missarna börjar de bli en del av vår vardag :) Så idag kunde jag fokusera på den härliga ridningen helt och hållet.


 

Idag hade vi dubbellektion på ridningen. Efter att ha regnat rejält på väg hem från jobbet, sken solen från en blå himmel när det blev dags att rida. Ridbanan var totalt vattenfylld så där gick inte att vara. Då red vi ut i skogen istället. Vilken härlig avslutning på dagen. Vi såg harar och ett par rådjur, travade och galopperade i skogen, för att sedan ha en teorigenomgång och till sist ta lite tid att pyssla om hästarna för natten.

 

Som ni märker tar djur en stor del av mitt liv, och jag njuter av varje sekund. Djur och barn är så berfriande härliga att vara tillsammans med. De är ärliga, oförställda och man får så mycket tillbaka! Glädje för mig :))


Kommentarer
Postat av: Mia

Jag håller verkligen med, barn och djur skänker glädje!

2011-08-30 @ 23:44:34
Postat av: Mia

Glömde skriva att min dotter och jag har börjat på valpkurs med våran lilla hundvalp, såå härligt att träffa ett stort gäng med små söta valpar!

2011-08-30 @ 23:48:45
Postat av: balansilivet

Vad härligt med små hundvalpar, och jag kommer ihåg vad roligt och spännande det var när vi gick på valpkurs med vår lilla hund, som tyvärr inte lever längre efter ett långt härligt golden retriever liv :)

2011-08-31 @ 09:56:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0