Växthus

Jag har skrivit här på bloggen tidigare att jag hade velat ha ett växthus om vi hade haft en större trädgård. Nu har jag hitatt två mindre växthus som faktiskt skulle få plats i vår lilla trädgård.


Det första är från Hasselfors och är totalt på 4 kvm, varav 2 kvm är förråd, vilket verkligen skulle behövas här hemma


Jag gillar det här växthuset. Det är ganska snyggt och kombinerar växthur och förråd i samma byggnad. Det som talar emot det är väl mest priset, för det är dyrt för såpass liten yta



Själva förrådsdelen som kan inredas med olika hyllor och krokar för förvaring av krukor, jord, gräsklippare och annat man behöver för att odla




Alternativet är detta växthus som är på 3 kvm och bara kostar 2995 kr, vilket är en bråkdel av priset för den andra. Odlingsdelen är större, men här finns det inget förråd




3 kvm innebär att det finns plats för en odlingsbänk och kanske en odlingspall, några fristående krukor och kanske tom en stol


Vilken det bli, och OM det ska bli ett växthus tål att fundera vidare på, men det finns iallafall två stycken som skulle fungera i vår trädgård, så lite sugen är jag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0