Vardagslyx

En öppen spis, eller braskamin, att tända en eld i mörka höstkvällar, eller kalla, fuktiga vårkvällar som vi har idag är en vardagslyx som jag saknar. Att sitta framför brasan, titta in i elden och värma sig är något jag saknar. Jag har haft öppen spis i flera tidigare bostäder.


Min nuvarande bostad har ingen rökkanal, så det finns ingen möjlighet för mig att installera en riktig kamin eller öppen spis, men en sådan här har jag funderat på


En fejkspis där man eldar med gel. Myskänslan finns fortfarande där, men värmeeffekten går ju förlorad. Är den ett bra substitut när man inte kan ha en spis med rökkanal? Någon som har en sådan här hemma?


Kommentarer
Postat av: SoF

Nej - men jag tycker det ser jättemysigt ut.



Trevlig helg!

2011-04-15 @ 19:57:24
URL: http://blindstyre.se
Postat av: balansilivet

Ja, visst gör det :) Ska bara hitta en lämplig plats för den. Kanske slänga ut bokhyllan helt och hitta en annan förvaring för de böckerna jag vill behålla och sen lotta ut en del här på bloggen. Ska fundera lite till, och kanske slå till i höst :)))

2011-04-16 @ 07:37:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0