Harmoni

Idag har jag blivit inspirerad av flera av mina favoritbloggar. En blogg som jag har nämnt här tidigare, http://fengshuiblogg.blogspot.com/ som jag verkligen rekommenderar er att läsa om ni är intresserade av att skapa ett harmoniskt hem, visade upp sitt städskåp idag. Hela hennes blogg, och hem, andas harmoni - så även en sådan bortglömd sak som städskåpet. Irene, som skriver bloggen, är certifierad feng shui konsult och väldigt duktig. Har du inte läst hennes blogg tidigare, titta in och gå igenom de olika kategorierna. Enormt inspirerande tycker jag. 




Har du sett ett sådant härligt städskåp? Inga plastgrejer, inga klara färger, inget överflöd av städprylar. Naturmaterial i allt och endast det nödvändiga. Ofta behöver vi inte massa olika rengöringsmedel, utan diskmedel och såpa räcker långt. I mitt städskåp ser det inte ut så här kan jag tala om :) Jag använder även mitt städskåp som förvaring, men när jag ser det här får jag mig en tankeställare. Även om jag bor i en hyresrätt kan jag se till att städskåpet speglar mina behov, och inga standardbehov. Jag kan tex ta bort medicinskåpet, då jag inte har mer saker där än lite huvudvärkstabletter, plåster och en febertermometer. Ska fundera på hur jag vill ha det i mitt städskåp och se vad jag kan ändra på. Jag vill ha en så skön och harmonisk känsla som Irene har ;)


Kommentarer
Postat av: Irene

Men TACK rara Du för allt beröm!!!

Ledsen att det tog så lång tid för mig att upptäcka det här inlägget!



Hihi, när jag bodde i lght brukade jag alltid skruva ner de där medicinskåpen och hyllorna i plast, det brukade alltid finnas någon garderob där man kunde "låna" vanliga hyllor att sätta in istället som bättre motsvarade, åtminstone mina, behov :-).



Kram!

2011-04-19 @ 14:52:10
URL: http://fengshuiblogg.blogspot.com
Postat av: balansilivet

Irene: Jag tycker ju att ditt hem känns så harmoniskt, in i varje detalj, åtminstone av vad jag kan se i din blogg, som för övrigt är helt underbar. Jag har haft tankar på att ta bort medicinskåpet och de två små plasthyllorna som är kvar (några har redan rensats bort) och sen sätta in andra hyllor som bättre passar för mina behov. Just nu är mitt städskåp massor av luft och så ett par små hyllor. Vill hellre ha fina korgar för förvaring, och samla det som hör ihop i samma korg. Längst in på nedersta hyllan står även gamla färgburkar. Tog mig en titt på dom, och insåg att färgen är så gammal att den torkat :))

Tack för alla inspiration du ger!

2011-04-19 @ 15:43:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0