En lisa för själen

För flera veckor sedan skrev jag in i min almanacka att påskhelgen skulle jag rensa på vinden. Då visste jag ju inte att det redan skulle vara sommarväder ute :))


Igår blev det istället ett spontant besök hos en vän som har en sådan här fantastisk utsikt


Där blev jag sittandes hela eftermiddagen i en solsäng med ett glas vin, massor av härligt tjejsnack medans dagen övergick i kväll och vi åt en god middag. Jag såg en blodröd sol gå ner över havet för att sedan åtföljas av fyrverkeri och påskbrasor ute på öarna.


En sådan dag är en lisa för själen :))


Idag har jag dock som vanligt varit uppe tidigt och har hunnit med ett par timmars röjning på vinden. Men det jag från början trodde skulle bli en trestegsraket, blir nog snarare i minst fem steg innan det är färdigröjt. Där finns saker som ska säljas, saker som ska kastas, saker som dottern vill spara i en minneslåda och behöver gås igenom först, alla papper och böcker från sex års psykologistudier - en del kommer jag att spara, men det mesta ska kastas. Där finns även saker som jag ännu inte har bestämt mig för om det ska sparas eller om jag ska göra mig av med. Många beslut blir det.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0