Badrumsinspiration

Febern slog till igen igår kväll, så idag blir en vilodag. Kanske det, i kombination med att vädret är lite gråtrist och blåsigt ute, som gör att jag tittar på inspirerande badrum. Det tråkigaste rummet när man bor i en hyresrätt är badrum. Det finns inte så mycket jag kan göra för att få det badrummet jag vill ha, mer än att jobba med textilier som handdukar, matta, duschdraperi, accessoarer som tvålar, burkar osv. Själva stommen är som den är. Men drömma kan man ju alltid göra :)


Vad sägs om det här badrummet, eller är det ett vardagsrum med badkar? ;) Jag gillar badrum som är stora och generösa, och gärna med möbler som ger det lite mer av rumskänsla, men här blir det lite väl mycket rumskänsla tycker jag.


Däremot gillar jag detta badrum. En av mina favoritbloggare, http://mittlivplandet.blogspot.com/, har precis renoverat sitt härliga badrum, och här har hon fått till en rumskänsla utan att tappa bort badrummet


Jag gillar den lantliga stilen, och detta badrum från Pottery Barn tilltalar mig. I mitt eget badrum har jag mycket vitt, trä och beiga handdukar. Vilsamt för ögat och för själen


Badrum från Svedbergs

Det här skåpet, Hemnes från IKEA, funderar jag på att skaffa till vårt badrum. I vitrindelen tänker jag mig att förvara handdukar och lite vackra saker, medan lådorna blir perfekta för förvaring av underkläder. Jag tycker det är fint att ha någon möbel i badrummet, just för att skapa rumskänsla


Kommentarer
Postat av: Anna-Maria

Härliga badrumsbilder.

Krya på dig.

Anna-Maria

2011-04-07 @ 12:38:55
Postat av: balansilivet

Tack Anna-Maria! Vore skönt att lägga sig i badet på den första bilden, tända i brasan och bara koppla av :)

2011-04-07 @ 13:32:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0