Mysigt :)

Flera gånger i veckan stannar både dottern och jag upp och pratar om hur härligt det är att ha katter. De är så mysiga djur, och alla våra katter är superkeliga. De får oss att stanna upp och bara vara. Att ligga en stund i sängen med en spinnande katt brevid sig lägger sig som bomull runt hela ens väsen. Allt som är jobbigt på andra platser försvinner när jag synkar in i kattens liv.
 
 
Senaste tiden har det varit mycket jobbiga saker som har hänt, med omorganisation på jobbet, oklar arbetssituation, tvivel om olika saker, bli lurad, göra anmälan och många andra saker.
 
 
Att då få landa här hemma, mötas av en katt som är överlycklig över att man är hemma och tar sig tid till att klappa och visar det på alla sätt är verkligen en lisa för själen. Djur och trädgård har en så läkande inverkan på oss människor och är något som jag aldrig skulle kunna leva utan.
 
 
 
Det här är dotterns katt, Kiwi, som var en av de små kattungarna vi räddade för snart tre år sedan. Alla tre, plus deras mamma, har fått stanna hos oss och ger mig så mycket glädje varje dag (och även en del bekymmersrynkor ;))
 
 
 
 
 
Och här ligger mamma Celine och sover gott på fårskinnet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0