Meditationsstund

 
I ett hushåll finns det en del sysslor som man antingen kan tycka är tråkiga och hata att göra, eller tänka på dem som en stund av meditation. Hemma har vi diskmaskin, men här njuter jag av en stund vid diskhon. Diskstället hittade vi på IKEA efter att ha letat på flera ställen efter ett diskställ med bricka under. Det här tyckte jag var bra för det var ganska litet och nätt samtidigt som det har två våningar, en bricka under som dessutom har en del som går att dra ut när man har mycket disk. Det står bra här på bänken, men när disken är klar, torkad och instoppad i sina skåp ställer jag det i diskbänksskåpet för att få en ren bänkyta.
 
 
 
 
I andra änden finns det en liten bänksnutt. På väggen hänger loppisfyndade handdukar. Sådana där fina i linnetyg och broderade initialer. Här hänger också en sil i emalj och en liten skål där diskborsten fått sitt hem. På väggen hänger en jag  hyllahade hemma som passar så bra här. Där har jag mina kryddor. En sak jag gillar med denna diskplats är att jag inte står upptryckt mot en vägg utan har fri sikt mot matrummet plus fönstret ut mot trädgården precis bakom mig.
 
 
 
 
I fönstret står örterna och en bukett från trädgården. Bakom diskbänken finns det en lång träbänk.  Mycket bättre med arbetsyta här än i lägenheten hemma. Här står några av mina sommarkokböcker i ena hörnet.
 
 
 
I andra hörnet har jag oljor, lök och annat som jag vill ha nära spisen som är direkt till vänster. 
 
 

Kommentarer
Postat av: PiaFia

Roligt att se bilder från ert hus! :)Ser mysigt ut!

2014-07-12 @ 16:24:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0