Steg 1.....

På min lista över saker jag vill göra under 2014, visioner jag har och vilka mål jag vill arbeta mot stod bla att jag vill lära mig att fotografera, och skaffa mig en riktigt bra kamera för det arbetet. Steg 1 är nu avklarat :))
 
 
 
 
Jag har alltid velat lära mig att fotografera men har aldrig haft en bra kamera för det. Nu har jag köpt min första systemkamera. Jag valde en Canon, av det enkla skälet att dottern, som däremot kan väldigt mycket om kameror, fotografering och redigering har en Canon. Nu kan vi använda samma objektiv, och hon ska få ha en fotoskola med mig. Så roligt att lära mig massor av henne :)
 
  
Hoppas att hon tycker det är lika kul. Nästa helg har jag tänkt att vi ska ut och fotografera natur. Om vädret är ok kanske vi åker till ett av mina favoritställen, Nääs slott och fotar natur, vackra hus, hästar, varandra och äter lite god mat. Livskvalitet :)
 
 
Jag har ännu så länge inte lärt mig mycket om min nya kamera, men var ju tvungen att ta några bilder bara för att känna på den, och uppskatta skillnaden mot min över tio år gamla kompakta digitalkamera, som inte tog särskilt bra bilder. Åh, vad ni kommer få mycket foton nu när jag fått en ny hobby :)
 
 
 
Så här fin blir lilla Lois, framför azalean med en helt annan bildupplösning
 
 
 
Och mamma Celine...
 
 
 
Åh vad jag ser fram emot att lära mig allt om fotografering - både det tekniska och det kreativa.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lena Sågerås

Hejsan!
God fortsättning.
Kolla på makens sida så får du se vad man göra med sina fotografier:-)
Han inspireras av oljemålningar typ Rembrant,Monet med flera.
Sagerasphoto.se. Det är adressen, kika in för du se.
Tackar än en gång för din trevliga blogg! Följt dej nu sen i somras:-)

Svar: Tack för tipset! Jag ska genast kolla in hans sida :)
None None

2014-01-10 @ 18:42:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0